Onze Werkwijze
Orienteren
Een gastouder en gastouderbureau kies je niet zomaar. Dat vergt wat oriëntatie.
Op onze website hebben wij u zo goed mogelijk proberen te informeren, maar mocht u nog vragen hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Stuur gerust een e-mail of een Whatsapp berichtje en we komen er zo spoedig mogelijk bij u terug.
Inschrijven
Heeft u besloten om gebruik te maken van de diensten van Gastouderbureau Co-Kidz en haar Gastouders, dan is het tijd voor een kennismakingsgesprek. Om dit gesprek zo goed mogelijk te laten verlopen, verzoeken we u vooraf ons inschrijfformulier in te vullen.
Tijdens dit gesprek, wat plaats vind bij u thuis, bespreken we uw wensen en eisen met betrekking tot gastouderopvang en leggen we de werkwijze van Gastouderbureau Co-Kidz uit. De uitkomst van dit gesprek geeft ons een goed beeld van u en uw wensen en zo kunnen wij de meest geschikte gastouder voor u vinden.
Het Kennismakingsgesprek
Nadat Gastouderbureau Co-Kidz de meest geschikte gastouder voor u heeft gevonden, zal er een kennismakingsgesprek worden gepland. Deze zal bij de Gastouder thuis plaats vinden. Tijdens het gesprek maakt u kennis met de Gastouder en krijgt u een goede indruk van de opvanglocatie. Indien zowel u als de gastouder positief zijn, dan zullen wij de overeenkomsten gaan opstellen.
Het koppelingsgesprek
Tijdens het koppelingsgesprek, waarbij u, de gastouder en Gastouderbureau Co-Kidz aanwezig zijn, worden uw wensen met betrekking tot opvoeding, voeding, opvangtijden en andere belangrijke wensen besproken en er worden afspraken over gemaakt. Deze afspraken worden vastgelegd in een overeenkomst tussen U en de Gastouder, welke wordt opgemaakt door Gastouderbureau Co-Kidz. De gastouderopvang kan nu van start gaan.
Wenperiode
De opvang zal van start gaan met een wenperiode van één maand tenzij anders afgesproken.
Tijdens deze periode hebben u, uw kind en de gastouder de tijd om aan elkaar te wennen. Aan het einde van de wenperiode zullen wij, als Gastouderbureau Co-Kidz, contact met u opnemen om te horen hoe het gaat. Indien iedereen positief is, dan zal de opvang gewoon doorgaan.
Verdere contactmomenten
Met de gastouder zijn er minimaal twee contactmomenten per jaar, namelijk de jaarlijkse risico inventarisatie en een jaarlijkse evaluatie. U, als ouder, ontvangt jaarlijks een evaluatieformulier waarin u uw feedback kunt geven over de gastouder en de gastouderopvang. Aan de hand hiervan kunnen wij telefonisch contact met u opnemen.
Daarnaast proberen wij u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van alle nieuws en belangrijke feiten met betrekking tot gastouderopvang en eventuele financiële wijzigingen via e-mail en op onze Facebook-pagina. Wilt u ons persoonlijk spreken, dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen via telefoon, e-mail of Whatsapp.
